Het is een vraag die tegenwoordig heel veel gesteld wordt, wat is SEO? Hieronder alvast een korte en duidelijke uitleg:

SEO is de Engelse afkorting voor “Search Engine Optimization”. Vertaald naar het Nederlands betekend dit “Zoekmachineoptimalisatie”. Met deze techniek optimaliseert men een website of webpagina zodat deze een hogere ranking in zoekmachines zoals Google zou verkrijgen.

Het doel hiervan is om meer bezoekers naar de website te trekken en de conversie te verhogen.

 

Inhoudstabel:

  1. Is SEO Belangrijk?
  2. Waarom Zoekmachineoptimalisatie Inzetten
  3. Hoe SEO Verbeteren + Starters Gids
  4. SEO Beginners Risico’s

 

Hoger In Google

Is SEO Belangrijk?

Alles hangt wat af van wat u doet en waar u dit doet. Als u een bakkerij heeft in het centrum van de stad zal men automatisch al genoeg klanten genereren. Dan is zoekmachineoptimalisatie niet zo belangrijk.

Maar dat zijn uitzonderlijke gevallen. Bovendien zouden ze met SEO zelfs nog meer klanten kunnen aantrekken. SEO zal met zekerheid een belangrijke rol spelen in de groei van een bedrijf.

Men moet beseffen dat de meeste mensen altijd zoeken via het internet als ze iets nodig hebben of willen weten.

Hieronder een tabel met doorklik percentages van mensen die op de link klikken nadat ze iets opgezocht hebben via Google:

 

Positie In Google Doorklik percentage (CTR)
1ste Positie 30% Die Hierop Klikken
2ste Positie 15% Die Hierop Klikken
3ste Positie 10% Die Hierop Klikken
4ste Positie 6% Die Hierop Klikken
5ste Positie 5% Die Hierop Klikken

 

Zoals u in de tabel hierboven kan zien is de positie in zoekmachines belangrijk om meer bezoekers aan te trekken.

Anderzijds zullen goede zoekmachine optimalisatie technieken mee zorgen voor een betere gebruikerservaring. Ook de bruikbaarheid van de website zal hierdoor verbeteren.

Dit laatste heeft dan nog een bijkomend effect. De conversie van uw bezoekers zal naar omhoog gaan. Dit wil zeggen dat er een groter percentage van uw bezoekers zal overgaan tot actie.

Nog Enkele Belangrijke Punten:

  • Mensen vertrouwen zoekmachines zoals Google. Als uw website hier bovenaan in staat zal dit automatisch het vertrouwen in uw zaak vergroten.
  • Als 2 websites hetzelfde product/dienst aanbieden. Dan zal de geoptimaliseerde website meer verkopen realiseren en meer klanten winnen.
  • Mensen die uw website via Yahoo of Google vinden zullen ook meer geneigd zijn om dit te delen. Dit doen ze meestal via sociale media zoals Facebook, Instagram en andere sociale media.
    • Zoekmachineoptimalisatie zal eigenlijk zorgen voor een kettingeffect op het internet. Websites krijgen meer aandacht, worden meer gedeeld en krijgen zo nog meer aandacht en zo voort. Ze groeien dan op tot een volwaardige online geldmachine.

      Voor de meeste bedrijven is zoekmachineoptimalisatie dus van levensbelang als ze willen blijven bestaan. En deze trend zal zich blijven doorzetten.

      Hulp Nodig? Contacteer Ons Hier>>

       

      zoekmachineoptimalisatie inzetten

      Waarom Zoekmachine Optimalisatie Inzetten

      Het allerbelangrijkste is om mee te zijn met de tijd en de concurrentie aan te kunnen gaan. Het begrijpen van de online markt en het potentieel ervan herkennen is tegenwoordig zeer belangrijk geworden.

      Waarom is dit nog belangrijk:

      1. Zoekmachineoptimalisatie Is Meetbaar: Vele zaakvoerders en bedrijven willen weten en begrijpen waar ze staan. Men kan bijna alles meten en opvolgen met goede analytics toepassingen.
      2. Pagina 2 Is Dood: Het is van megabelang dat je op de eerste pagina van Google staat. Iedereen weet dat vanaf de 2de pagina er geen organisch verkeer meer naar de website zal komen.
      3. Brengt Nieuwe Kansen Aan Het Licht: Hoogwaardige SEO zal nieuwe kansen ontdekken en benutten. Het zal een manier vinden om ook daar in te schitteren.
      4. De Beste Langetermijnstrategie: Deze strategie zal er hopelijk voor zorgen dat u binnen het jaar resultaten zal beginnen zien. Maar nadien zal dit nog voor vele jaren blijven doorgroeien.
      5. Het Is Vrij Goedkoop: Het implementeren van SEO zal dus voor jaren blijven renderen. Daarom dat de initiële kost te verwaarlozen is. Het is tegenwoordig de beste investering dat een bedrijf kan maken.
      6. Lokale Zoekmachineoptimalisatie: Dit kan ervoor zorgen dat uw zaak onmiddellijk zichtbaar is online voor mensen in de buurt.

      Zoekmachine optimalisatie is de nieuwe en moderne manier van marketing. Zonder dit wordt het moeilijk om te kunnen concurreren online, zo niet onmogelijk.

      Contacteer Een SEO Professional Hier>>

       

      wat is SEO laptop

      Hoe SEO Verbeteren + Starters Gids

      Zoekmachineoptimalisatie kan op véél verschillende manieren gebeuren.

      Hieronder geef ik 4 manieren die volgens mij het belangrijkste zijn bij het optimaliseren van een website.

       

      1. Title Tag – Webpagina Titel

      Het allerbelangrijkste om goed in Google zichtbaar te zijn is de title tag van een pagina. De title tag is naam (titel) van de webpagina.

      Deze titel is zichtbaar in de zoekresultaten en in de browser. Het is de manier van zoekmachines om een webpagina te identificeren.

      Title Tag Voorbeeld Starship44

      Opgelet! Het aanpassen van de title tag kan ook slechte gevolgen hebben. Als uw webpagina al bovenaan in de zoekresultaten staat, kan deze hierdoor zakken. Laat de title tag dan ongewijzigd of consulteer eerst een SEO professional die weet wat hij doet.

      Als uw pagina al langer dan 1 jaar onder de 2de pagina van Google staat, kan u dit zonder risico aanpassen. Of als u via deze pagina geen bezoekers heeft kan dit weinig kapot maken.

      Enkele tips voor een perfecte titel:

      1. Maak de title tag niet langer dan 60 karakters en niet korter dan 47 karakters.
      2. Zorg dat het zoekwoord vooraan in de titel staat.
      3. Maak de titel relevant aan de inhoud van de pagina.
      4. Laat je titel meer opvallen door een call-to-action tekst op het einde te plaatsen.

      De titel kan je pagina dus maken of kraken. Maar als deze al goed opgemaakt is, is de kans groter dat u hiermee zal scoren.

      Hulp Nodig Met Uw Title Tags? Contacteer Me Hier>>

       

      2. Content – Inhoud

      Creëer fantastisch inhoud voor uw website. Maak informatieve en duidelijk opgemaakte teksten met gepaste foto’s, video’s en grafieken.

      Maak gebruik van een blog op uw website. Doe onderzoek naar wat uw doelpubliek zoal online opzoekt en welke problemen ze hebben. Maak hierop gepaste blogberichten die ze kunnen gebruiken.

      Hoe meer kwalitatieve inhoud er op uw website staat, hoe hoger de pagina’s zullen rangschikken in Google.

      Enkele tips voor een goeie inhoud:

      1. Zoek op waarna uw doelpubliek zoekt, gebruik online SEO tools om dit te weten te komen.
      2. Maak een lijstje met alle titels die je in je blog kan gebruiken.
      3. Begin onmiddellijk met zoveel mogelijk goede content te creëren.
      4. Maak de tekst per pagina minstens 1000 woorden lang en deel deze op met duidelijke titels.
      5. Laat de inhoud minsten voor één jaar staan zonder er iets aan te veranderen.

      Binnen het jaar zal u hiervan resultaten beginnen zien. Maar heb geduld en stop niet met nieuwe kwalitatieve inhoud te maken.

      De beste resultaten zullen na één jaar de kop opsteken en nog voor jaren blijven stijgen.

      Steek hier zoveel mogelijk tijd in en laat uw moed niet zakken. De aanhouder wint, zeker hiermee.

      Hulp Nodig Met Uw Inhoud? Contacteer Me Hier>>

       

      3. URL Structuur

      Ja kan de url eigenlijk wat vergelijken met de title tag. Het is best om deze kort te houden en met je zoekwoorden in verwerkt.

      geoptimaliseerde url

      Als de URL goed gestructureerd is zullen zoekmachines dit beter herkennen. Het is ook iets gebruiksvriendelijker voor de bezoeker.

      Enkele tips voor een efficiënte URL:

      1. Probeer de URL zo kort mogelijk te houden, met al je zoekwoorden in.
      2. Hou de URL relevant met de inhoud van de pagina.
      3. Neem een categorie op in de URL structuur, bvb. mijnwebsite.be/categorie/titel-met-zoekwoorden
      4. Gebruik koppeltekens tussen de woorden, géén underscore’s of spaties gebruiken.
      5. Géén hoofdletters gebruiken, gebruik alleen kleine letters.

      Hulp Nodig Met De URL Structuur? Contacteer Me Hier>>

       

      4. Mobiel Vriendelijk

      Tegenwoordig gebruiken de meeste website bezoekers hun mobieltje of tablet. Vroeger waren het de laptop en desktop die hier marktleider in waren maar nu niet meer.

      Ook Google is vanaf 1 July 2019 mee overgeschakeld naar een “Mobile First Indexing” beleid. Dit wil zeggen dat Google de mobiele versie van uw inhoud zal gebruiken om te indexeren.

      Het is dus cruciaal om een mobiele website te hebben die werkt.

      Een paar tips voor een mobiel vriendelijke website:

      1. Gebruik dezelfde inhoud voor de mobiele website.
      2. Of gebruik een responsieve website design.

      Hulp Nodig Met Mobiel Vriendelijk Maken? Contacteer Me Hier>>

       

      Er zijn natuurlijk meer factoren die meespelen voor een goede SEO strategie. En het is meestal de combinatie van al deze factoren die een website succesvol maken.

      Maar de kans is groot dat u met de bovenste 4 tips het al behoorlijk zal doen. Als men dit goed opvolgt kunnen de resultaten niet uitblijven.

       

      De Starters Gids Van Google:

      Wat volgens mij de duidelijkste en beste online beginners gids is.

      Neem hiervoor een half dagje vrij zodat je dit eens rustig kan doornemen. Probeer alle instructies toe te passen op je eigen website.

      Google Starters Gids >>

       

      SEO Risks

      SEO Beginners Fouten

      Zoekmachineoptimalisatie is uitgebreid en gaat vrij diep in op alle aspecten van webdevelopment en de gebruikerservaring.

      Hierdoor gebeurd het dikwijls dat beginners in SEO fouten maken en dat de optimalisatie mislukt.

      Aangezien zoekmachine optimalisatie vrij veel tijd in beslag kan nemen, moet men zeker met de volgende dingen rekening te houden:

      1. Teksten en inhoud van andere websites kopiëren: Doe dit nooit! Dit wordt aanzien als “Duplicate Content” en zal bestraft worden.
      2. De verkeerde zoekwoorden gebruiken: Probeer zoekwoorden te gebruiken waar nog niet al te veel concurrentie op is. Ga niet voor zoekwoorden waar al honderden andere grote firma’s vechten voor de eerste pagina.
      3. Slechte korte inhoud creëren: Probeer om kwalitatieve inhoud te maken die je bezoekers echt kunnen gebruiken. Probeer dit met elke pagina te doen, laat korte pagina’s met slechte inhoud achterwege.
      4. Geen Call To Action: Let er op dat er een duidelijk zichtbare “call to action” op je pagina staat. Liefst boven op de pagina waar bezoekers deze onmiddellijk zien.
      5. Pagina met dezelfde zoekwoorden gebruiken: Gebruik één zoekwoord per pagina en probeer er geen dubbel te maken. Dit zal voor verwarring zorgen bij zoekmachines en zo de verkeerde pagina hoger rangschikken.

      Als u met een WordPress systeem werkt is het aangeraden om de plug-in van Yoast SEO te gebruiken. Deze zal u begeleiden bij de SEO opmaak van uw pagina en u beschermen tegen de meeste fouten.

      Zelf heb ik meer dan 15 jaar ervaring met SEO en zo al meer dan 100 bedrijven op de online kaart gezet. Mijn advies geef ik gratis mee, meer weten? Contacteer Me Hier >>

       

      Interessante Links & Inspiratie:
      Reliablesoft
      Search Engine Journal
      Digital Marketing Philippines